Friday, August 1

Izinkan aku bersuara

meluahkan segala yang terbuku.Mengungkap yang tersirat.Melontar yang tersirat.

fikiran aku semak dengan irama tanpa penggubah.

Biarlah aku meleraikan dalam tarian ilham

membikis di dalam pentas tanpa suara

berjalan aku mengorak langkah sepi



kerana


tatkala aku menyelit kata sejujur bicara dari sebutir hati


ada suara sinis yang menyindirku di belakang


mencebik muka bila aku memaling
aku terkesima



mendiamkan diri. Bisu seribu bahasa.Jarak dan terus jauh


lantas aku nekad. Berhenti dari situ


aku menuju ke alam yang ku ciptakan sendiri


penuh penghayatan. Bermakna buatku


aku ingin melepaskan segalanya


apa yang aku rasa


rahsia yang aku pendam


madah yang terlintas difikiran


bersusun patah kata meluncur keluar


tidak aku rancang tapi secara kebetulan


aku selesa begini. Menyampaikan melalui coretan


sebagai ingatan.Ikhlas dariku


ada lagi sorakan sinis ku dengar


biarlah...


mereka juga punya hati.punya perasaan.


sebagaimana aku


mereka pasti merasa seperti mana ynag aku rasa


cuma aku mengambil langkah


memekakkan telinga dan terus menulis.

G.D.O *E.P#3#

Hello Perhentian