Tuesday, September 30

esok raye!!

subuh2 aku dah beria send msg kat sume kwan2..
(hm..klu ade yg tertinggal 2 gtaw ek?)
akhirnya..syawal menjelma..yes!!aku kantoi 5hari je..
abah ckp nak blik lepas asar..
raya ke-2 dah blik cni balik..
sungguh x best..
da la asgmnt byk..
xrase langsung kemeriahan tahun nh..
ok lah..dari xde kan..
rindunyer suasana kmpung..balik kampung yang betul2 kampung
hm..aku da xde kampung..
klu balik pown suasana cam kat bandar
da xde nak kacau2 dodol
bakar lemang..now sume da instant
ag la da besar..
nak keluar jalan2 pown xterasa sgt
lebih selesa duduk rumah tgu org dtg
lagi lah mmg tugas aku sebagai pembuat air yg berjaya
cucu sulung paling rajin la konon!!..:p

Monday, September 29

air mata

terima kasih kerana masih menemaniku
setia..selalu ada
saat hati hiba..kau hadir mengulit ketenangan
mendamaikan keresahan biar sejenak
menderu laju tatkala mata terkatup rapat
bukan aku pinta kehadiranmu
percayalah..
aku lemah berdiri sendiri
lama mana aku pendamkan
api kemarahan akan reda juga
tika airmu membasahi pipiku
menjatuhkan segala keegoan yang terselit

aku wanita..
sedia berkorban andai permintaan itu
menjauhkan kau dariku..
aku ingin sendiri tanpamu...
sekeras hati ini..pasti kau menjenguh menemui sepi
cuba ku tahan dari menangisi lagi
tubir mata ini jatuh juga dengan mutiara jernih itu

maafkan aku...

Thursday, September 25

bila tade keje..
ari nh sangat la buhsan..
tataw nk wat pe da..
sume da blik umah..nk blik kg..
raye!!!


gotichapinky/see the face
jap ag abah nk dtg amik..
yahooo...balik kampung!!!!!

Tuesday, September 23

jiwa carut

mula mendengus!!
bosan dengan permainan ini..
ish!!!gile penat la..
hey...plez kasi stop la..
aku benci2!!!

Monday, September 22

mungkin dia..tapi kamu???

mencari-cari dan masih mencari
sehingga tak pasti apa keinginan yang sebenar..
argh!!!jiwa meronta untuk memiliki..
punyai hak yang sepunuhnya..
tapi layakkah aku??
biarlah...sambil menunduk sepi
menyapu bersih pandangan pada hamparan kenangan semalam
semua diguris dengan satu memori
takkan dilupa kekal di ingatan
dia...itu yang terlintas tatkala hati mula merindukan saat kemanisan cinta itu
biar keyakinan dicarik dengan kugusaran namun hati menidakkan demi
menjaga kasih nan suci..
bercelaru...saat dia menghilangkan diri..
kamu muncul!!!

Tuesday, September 16

masa yang terluang

dah lame x updated..
hm..bz + xde masa nk on9 lelame
tp skrunk ngan menghitung hari nak blik kg..
wa...raye2!!
xsbanye..wee....tp da besa,
just tme nk rye je rase..
ble da hari raye mcm hari bese je..
(da kureng dpt duit rye la 2)
tp..pengertian 2 yg penting..
betepa bersyukurnya aku masih dapat bernafas..
berpluang tuk bersama beraya dengan keluarga lagi..
biar x semewah mana..tp tetap bersyukur
argh...segenap fikiran melayang
aku rindu suasana kampung..zaman kecik2 dulu..
main mercun..beraya satu kampung mengumpul duit raya..
hahahaha..gelak sendiri bila kenang kembali..
itulah aku..
dulunya saat degil + nakal..
da besa camne ek?
hehehe

Sunday, September 7

Adalah benar penyataan dari seorang AKU...


“Merujuk perkara di atas” am I too much?? Ahaks!! Going crazy—NO!!
Hidup aku kosong. Mungkin itu yang aku rase kini. Diam dan berfikir. Tapi tah pape yg aku pk..bercelaru.kusut.
Bukan aku nk membangga ke tunjuk perasaan tak puas hati kat sume orang.
Tapi aku rase nak luahkan sume yang terbuku dalam hati aku.
Bukan sume sekadar meredakan kebenggongan aku skrunk nh.
Lagi aku teringat lagu tu..

“A complicaten in life I fall in love with him
A complicaten in life now I losing my only friend
I don’t know why
I’ve to try living my life in other side
Now I’m so confuse
I don’t know what to do”


ARGH!!!aku betul2 keliru.i’ve to choose.
Buat aku tamak.aku nak sume yg aku nak.
Aku bukan insan yang patut di puji
Yang patut dibangga
Ramai memandang,aku membalas..sekadar senyuman kelat
Dasar hati aku rase macam semua mengejek aku sinis
Sungguh!!aku yang rasa..
Atau aku yang mempunyai sejenis penyakit yang membunuh kepercayaan aku pada orang lain.
I think I’m paranoid??
Hm…may be..
Maafkan aku teman2…
Aku perlu ruang untuk baiki sume kelemahan yang aku ada
Bukan aku untuk meraih simpati
Aku punya ruang.punya impian untuk berdiri sendiri
Aku sayang kamu!!
Terima kasih buat mereka2 yang hadir dalam hidup aku
Memeriahkan hidup aku,mengajar,menolong,mempercayai dengan apa yang aku lakukan

Kehidupan penuh mengelirukan
Perjalanan banyak pilihan
Dan aku kini tergolong dalam orang yang terlalu di didalam dilemma
Itu aku!!aku dan aku sendiri…
Mereka yang aku kenal..(menasihati)
‘buatlah keputusan yang terbaik’
Fikir masak2 buat pertimbangan dgn betul

Sejujurnya..hati aku kini bersalah sangat
Terkadang aku mengaku
Aku insan yang tak punya apa
Sekadar besederhana segala serbi
Tak sempurna langsung
Cemuhlah aku
Marahlah aku
Cacilah aku
Memang aku layak!!

HONESTLY..i want that boy but I too LOVE with him..
I don’t want lose them..

Meraunglah sekuat hati..
Menangislah semahunya..
Aku dah penat tuk sume nh..
Geram..tp tbe2 aku tersenyum sendiri
Oh…aku TAK gila lagi
Masih waras cume kadang2 jauh tersasar dari landasar pemikiran yang perlu berpijak di bumi yang nyata

Aku tak mahu menoleh ke belakang dan kemudian rase menyesal yang amat sangat..
Kalau boleh aku ingin bahagiakan orang yang aku sayang
Mereka yang berdampingan denganku
Seikhlas hati..

Warning!!—BASKSTABBER
I hate you!!

Tak suka aku??
Pergilah jauh2 dari hidup aku..
Bukan aku yang cari kamu
Tak pernah pun aku undang kamu
Dan tak terlintas pun aku maw halau kamu
Benci aku??
Secepat mungkin hilangkan diri kamu dari aku!!!!
Okay?????


songsang

bolehkah kita menidakkan sesuatu yang benar terjadi sekarang kau mengiyakan dan aku menafikan dan bila aku cuba meyakinkan kau ...