Wednesday, December 31

All about TIME

[Semalam]
baru saja menonton santai movie.
hampir mata terlelap.phone berbunyi.tanda msg masuk.


"hai..da tido?" dr NIMA(hehe..bukan nama sebenar)

"not really" ku balas ringkas

"esok ade wat ape?jumpa nak?"

hm..ku biar dulu.menghitung kowt.selang beberapa minit.

"ok.kat mana?"

"pukul 4..blablabla..." laju dia membalas.

"c ya." msg seterusnya tak ku balas.terus tidur.

[Hari ini]

"Hai..pagi"

aku dapat msg dr org yg sama semalam.
malas la nak balas.jumpa nanti kan.

15.45
usai mandi.aku bersiap-siap..

16.15
aku sampai.dia tak ada lagi.ok lah..aku tunggu.

16.45
masih sendiri.hm..mula mengeluh kecil.
kebetulan seorang teman menghampiri.

"sorang je?"

sapanya selepas kami bersalaman.

"tak..ngah tunggu kawan"

dia tersenyum.aku rasa terpukul.penuh makna.
adakah kerana jawapanku..
ku biarkan dia berlalu.menemani adiknya bermain.

17.35
ok.aku tunggu lagi 5 minit.

17.40
nekad.balik lagi bagus!

23.15
"Hai..buat apa tu?"

hati sebal.ku biarkan sepi tanpa balasan.

"???? ade keje la tdi..sory.lupa sgt2.."

huh!lupa??penat aku tunggu.

p/s:cukup xske kalau dah berjanji tapi tak tepati langsung.
boleh plak lupa.

songsang

bolehkah kita menidakkan sesuatu yang benar terjadi sekarang kau mengiyakan dan aku menafikan dan bila aku cuba meyakinkan kau ...