Saturday, December 6

oh..dunia

sejak dari petang semalam hujan tak berenti
sejuk..penuh kedinginan..

abah off arinh..mengambil masa mengemas rumah katanya..
teruja betul anak angkat nak datang..huh!!(sedikit cemburu);p
dapat panggilan..sebelum pergi ke masjid.ada tetamu barangkali.

"cik ijat nak dtg"

aku kelam kabut menukar pakaian..aiseyh..(sungguh sexy di rumah)

nasib cik imah dengan bala tenteranya tak dtg sekali..
sekadar datang urusan kerja,saja menyinggah kebetulan dah sampai Tekam..
rindu aku pada hani yang kecoh mulutnya(anak ke-4 cik ijat)

suasana rumah agak meriah tengahari ini biar hujan masih renyai di luar.
sambil topik hangat bercerita tentang dunia,bencana alam..
kecoh dengan kejadian tanah runtuh..sibuk berbahas..
berdebat 4 org--mak,cik ijat,abah+ cik mad norman(prodata jengka)

lepas siap menghidangkan air,aku sekadar menyemak tepi sofa menonton tv.
berita kian sibuk menyiarkan tentang bencana yang berlaku hari ini.
sayu rasa hati..insaf pun ada..

mak :mana kita nak duduk nh..kat KL mcm xselamat
cik ijat: Tekam banjir kak..(sedikit seloroh)
cik mad : yelah..bawah tanah tu ada saliran air..bila hujan nh..mula la tanah mendap bergeser dan berjalan ikut saluran air..
cik ijat: kalau lah empangan height tu runtuh..tenggelam Kl
mak: tak mustahil kan..
abah hanya sekadar menggangguk..banyak diam.

baru aku nak menhayati perbualan mereka..mak menjeling manja,memberi isyarat,tengok pe jadi lauk kat dapur..da masak belum..

huhu..lambat langkahku..baru nak layan..;p


4/12/2008-lokasi kaw. tmpat letak kereta di Jalan Semantan.11 kereta musnah.


p/s:Al- Fatihah buat mangsa yang telah kembali ke ramatullah..

tragedi 11/12/1993- Higlands Tower 48 maut
tragedi di Ulu Yam mengorbankan 2 beradik..

terbaru di Bukit Antarabangsa Hulu Klang

mana kau 😶

bila aku pejam mata aku nampak kau fikiran menerawang tentang masa depan bila aku buka mata aku nampak kau makin menjauh baya...