Thursday, February 26

without no fears

"sekadar sesi luahan hati.tatkala jari aku lari mencari patah kata buat jalanan mata membaca"

kadang2 bila kita berada di bawah,kita selalu angankan ingin berada di atas.senang.semua dapat.kita tak fikir orang di atas kadang2 ingin berada seperti biasa walau apa yang di inginkannya lebih daripada cukup.tak semua yang di hajatkan hanya mudah segarap impian.kadang2 hanya indah khabar dari rupa.penat untuk menyenangkan hati semua orang.hingga kita sendiri yang keciciran.tinggal di belakang dan menangis sendiri.masihkah punya tangan tuk menggapai kita menolong seikhlas hati meyokong hingga ke akhirnya.??
persoalan yang hanya tinggal persoalan..
kadang2 kita ingin melihat orang lain tersenyum puas tika kita cuba menyenangkan mereka seadanya.tapi bukan semua mengerti dengan apa yang kita lakukan.hatta ada yang berkata sinis di belakang.menokok tambah pada orang lain,kononnya kita hanya mahukan ganjaran lain.sedangkan diri kita sejujurnya ingin menolong.mampukah ditutup mulut yang memberi kesan buruk pada keseimbangan diri ini??
kadang2 kita juga cuba melarikan diri,dengan harapan moga segala kecamuk hati serta belenggu diri bisa di tenangkan seketika.ada pula yang mengata kita takut pada kenyataan.lari menyembunyikan kelemahan.owh..berdiri pada bumi yang nyata.takkan segala kekusutan harus dipikul di benak sendiri.gila!
sekadar mencari ruang buat diri sendiri.mencari di mana silapnya.khilafnya diri berkata.naifnya diri melakukan.tanpa sedar.tanpa niat.
manusia biasa.punya banyak kelemahan.kita juga tak boleh mengelak dari melakukan kesalahan.walau sepuluh jari disusun rapat memohon maaf,ada juga insan mendebik dada.mengaku kononya dialah hebat.sempurna buat segalanya..adilkah itu semua???

Sunday, February 22

rasa yang ingin dikongsi

5 Fakta tentang diri:
1)love.like.lust with vanilla
2)ske tido siang!
3)shopping jgn ckp lah..boros
4)kuat berangan
5)

5 perkara menakutkan dalam dunia:
1)Mati
2)pertambahan berat badan yang mendadak
3)jatuh bankrup
4)cancer
5)kena buang daerah


5 lagu buat masa sekarang:
1)kate perry- thinking of u
2)fall out boys- american's sweetheart
3)munajat cinta- the rock feat dani
4)avril lavigne- i will be
5)3rd eye blind- semi charmed life

5 perkara yang selalu disebut:
1) babe
2) omg!
3) damn it
4) cam celaka kan
5) mmg x ar

5 perkara yang amat bernilai:
1)family
2)kawan2
3)sweet memories
4)dream car
5)gadget

5 perkara pertama kali dalam hidup ku:
1) stay hostel
2) excident
3) g national service
4) buat business sndri
5) tah pape la

Sunday, February 15

pemangkin buat aku




hari yang membosankan..huh!
terdengar desas desus mengatakan mid term mungkin xde..
argh..tension giler rse..da la sem nh macam s**l
adoyai..ble la nk bis stdy nh..
hari2 kian menghitung hari
makin dihitung makin lambat plak rasa..



sekadar selingan:

Benarkah salahku, lepaskan kamu
Kau duga egoku, fahami diriku begini
Tiada yang sama
Yang pasti kita semua bebeza
Kau fikirlah

Tiada guna cipta sebuah cerita
Kalau kisah kita sementara
Rasa hati dan langkahmu
Membuat aku keliru

Tiada guna kita menderita
Sungguh semua tidur pun tak lena
Rasa hati dan katamu
Tak lagi seperti dulu

Kita pernah satu, aku dan kamu
Dulu itu dulu, masih di dalam ingatanku
Kini berbeza
Namun masih ku harap kau bersedia
Fikirlah mungkinkah, kau temu bahagia

Lepaskan semua mimpimu
Tangis dan juga sayumu
Kau fikirlah

Sungguh semua tidur pun tak lena
Rasa hati dan katamu
Tak lagi seperti dulu

Aku keliru
Aku keliru


p/s:sekadar selingan..tade kne mengena..;p

Thursday, February 12

aku masih disini

seperti yang tertera tajuk di atas..
huhu..kebizian yg melanda membuatkan aku
jarang untuk mengupdate blog ku ini..
adoyai..whendu actly..
tp nga byk kje..

nway..
to all..wish me luck..

p/s:aku akan kembali

songsang

bolehkah kita menidakkan sesuatu yang benar terjadi sekarang kau mengiyakan dan aku menafikan dan bila aku cuba meyakinkan kau ...