Thursday, February 26

without no fears

"sekadar sesi luahan hati.tatkala jari aku lari mencari patah kata buat jalanan mata membaca"

kadang2 bila kita berada di bawah,kita selalu angankan ingin berada di atas.senang.semua dapat.kita tak fikir orang di atas kadang2 ingin berada seperti biasa walau apa yang di inginkannya lebih daripada cukup.tak semua yang di hajatkan hanya mudah segarap impian.kadang2 hanya indah khabar dari rupa.penat untuk menyenangkan hati semua orang.hingga kita sendiri yang keciciran.tinggal di belakang dan menangis sendiri.masihkah punya tangan tuk menggapai kita menolong seikhlas hati meyokong hingga ke akhirnya.??
persoalan yang hanya tinggal persoalan..
kadang2 kita ingin melihat orang lain tersenyum puas tika kita cuba menyenangkan mereka seadanya.tapi bukan semua mengerti dengan apa yang kita lakukan.hatta ada yang berkata sinis di belakang.menokok tambah pada orang lain,kononnya kita hanya mahukan ganjaran lain.sedangkan diri kita sejujurnya ingin menolong.mampukah ditutup mulut yang memberi kesan buruk pada keseimbangan diri ini??
kadang2 kita juga cuba melarikan diri,dengan harapan moga segala kecamuk hati serta belenggu diri bisa di tenangkan seketika.ada pula yang mengata kita takut pada kenyataan.lari menyembunyikan kelemahan.owh..berdiri pada bumi yang nyata.takkan segala kekusutan harus dipikul di benak sendiri.gila!
sekadar mencari ruang buat diri sendiri.mencari di mana silapnya.khilafnya diri berkata.naifnya diri melakukan.tanpa sedar.tanpa niat.
manusia biasa.punya banyak kelemahan.kita juga tak boleh mengelak dari melakukan kesalahan.walau sepuluh jari disusun rapat memohon maaf,ada juga insan mendebik dada.mengaku kononya dialah hebat.sempurna buat segalanya..adilkah itu semua???

songsang

bolehkah kita menidakkan sesuatu yang benar terjadi sekarang kau mengiyakan dan aku menafikan dan bila aku cuba meyakinkan kau ...