Saturday, June 20

aku di bius cinta

eh??apakah..
tajuk nak jiwang semacam.agaga

salam kejauhan dari kejauhan..
lama sudah aku tak mencorat coret di sini
huhu

mesti ramai yg rindu kan..
alahai..cyannyer..
huhu..aku masih di sini.tetap ada
cuma masa untuk merepek2 kian singkat

huhu..
aku punya kehidupan baru
bermula la sebagai seorang pekerja makan gaji
yeah..

tunggu aku akan mengganas!!

Saturday, June 13

believe in fate


terkadang apa yang di ingini tak tercapai
walau jauh di sudut hati sangat mengimpikan
biar kebetulan itu datang
tak semestinya harus digarap segera
kemungkinan untuk menolak itu pasti ada
memandang keliling.memikir lagi
atas dasar tolak ansur
seharusnya..mengalah itu perlu
percaya pada takdir
sudahlah..bukan rezeki

menarik nafas
hentikan air mata sejenak
masih banyak jalan berliku di hadapan
tak perlu merenung untuk pilihan yang sempit
berjalan sendiri.berdiri tegak

jangan cepat mengalah!
oke..



p/S:aku akan bermingguan di kg lagi
huhu..doakan kepulanganku..ahaks~~

Friday, June 12

Tarik tali


adilkah kalau kau main tarik tali
tapi tali kau putus
tengah aku cuba menarik perlahan
lantak!kau tinggalkan terus

ajak aku main tingting
batu kau baling jauh.aku di petak mula.
bosan!kau pergi lagi

dapat mainan baru.kau ajak aku lagi
main galah panjang.aku jadi umpan
kau.dia.mereka.mengejar aku

terkial lagi!!

sedang aku suka main congkak
kau tikam semua
aku mendengus kecil.kau buat tak tahu!
aku mahu pulang.kau tarik tangan aku.
kau panggil carik tempat sembunyi
aku mengira.kau berlindung

puas aku mencari.
kau pamit tanpa pesan..




Mainan apakah yang kau cipta??
Sumpah..aku dah penat!!


Thursday, June 11

di telan mati mak, di luah mati bapak

owh..da dekat sebulan aku menganggur
(hm..kalau di tinjau ke belakang rumah..memang sangatlah subur tanaman anggur yang telah aku semai)
dan kalau di kira pangkat,memang sudah pangkat kolonel dalam TLDM (Tidur,Lepak,Dan,Makan)
aiseyh..sangat2 la fedap taw kengkadang tuh..
huhu..
nak keluar jenjalan pown..member tak brapa nk ade
bukan tak nk carik mber baru kat tekam nh..
tp memang tak berapa nk ade yg sebaya bagai
yang ada mungkin agak berumur sikit dari aku
ape aku kisah..layan jela
mesra alam la katakan..haha..(poyo!)
kalau ade yg nak wat re-U pown..alahai..
timing x best la..xleh jumpa ramai org la
aiseyh..semua da ada tanggungjawab masing2
nak lepak salu macam dulu lagi pown..da tak boleh
rindu sgt2!!~~~

bila da cuti rasa nk g class,bila nga class rasa nk cuti..
mengapakah itu sering terjadi..adoi..
sumpah..aku rindu suasana ketika belajar..
ha..tula..baru ko rasa cik ati oi..
dulu time nga kuliah ko salu ponteng!(hahaha)
memang kehendak nak sambung blaja ag..
tp aku harus menjadi anak yang mendengar pada suruhan orang tua nya
(nak jadi anak solehah..;p)
ok la..aku pilih untuk kerja dulu then kalau ada rezeki lebih.baru sambung blaja lagi.

bukan senang nak dpt job sekarang nh
hm..da macam2 lubang
still seaching and waiting



perlukah pic nh..
hahaha~~
sentimental value woo


**********************************************

tentang mainan hati..sahutan perasaan
masih tetap begini..tiada apa yang perlu ditagih..
hm..diam bukan beerti aku menghilang
aku masih tetap seperti dulu
cuma terkadang hati selalu mengikut emosi..senyap..membawa diri
maaf!!
aku perlu nekad.membuktikan diri harus berdikari.berpijak di atas bumi yang nyata
tiada masa bermimpi di siang hari lagi
memandang ke hadapan.untuk masa depan.untuk kebahagiaan.
berkurun aku dalam penantian.menanti untuk kepastian
kekeliruan.kucar-kacir.kusut.
aku rimas..nampak sentiasa tersenyum.
sinis sebenarnya.dalam hati siapa yang tahu??

Wednesday, June 10

May be it's someday



about something we don't know
may be it's someday
we'll know what for us

if today we still upset
about something just messy around
may be it's someday
we'll figure it out why

yup..
believe

yes..
patient

truly happend

may be..it's someday


p/s:keep waiting.waiting and waiting



Tuesday, June 9

Ingin selalu dengan - MU



Allah Maha Besar
Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan selain Allah
Aku bersaksi bahawa Muhammad adalah Pesuruh Allah
Marilah mendirikan solat
Marilah merebut kemenangan
Solat itu lebih baik dari tidur
Allah Maha Besar
Tiada Tuhan selain Allah


jelas kedengaran dalam getar keluhuran hati
berkaca mata mengenang dosa.bagai butiran kecil pasir di jalanan pantai.
rapuhnya iman umpama dahanan layu.nipisnya taqwa umpama kulit bawang.
berjingkit waktu berlari perlahan diri bermuhasabah.
menyucikan diri dalam limpahan kesilapan semalam.masih banyak kekurangan.
terasa kecil diri menadah tangan mohon kekuatan.
Moga setiap dugaan yang datang makin mematangkan diri.
sabar dan terus beristiqomah atas jalan Nya.
pimpin tangan aku yang makin hilang pedoman.
Ingat kan lah apa yang aku lupa yang selalu lalai dengan perintah Mu
jangan kau sisihkan aku tatkala aku dalam awangan lara
sungguh..aku tak berdaya tanpa Rahmat Mu..Ya Tuhan
Hidup mati ku.Ingin selalu dengan - MU




************************************



bisa aku punya senyuman yang dulu
aku kini tersenyum tika mengenang yang dulu



Monday, June 8

4 days 3 nights

i'm back!
jari jemari sangat rindu untuk menari di atas papan kekunci mencoret cebisan.




perjalanan pulang.
lembayung senja.











lepas rindu kat budak kecik nh!
INTAN NUR DAMIA







1st interview

ok x ok sgt la tp ok la kowt even x ok sgt
huh??apakah??
wink!






hari minggu di habiskan masa dengan sahabat

menonton wayang.berbual.
blablablabla..

aku kesian ngan ko!


aku tergamam.air liur ditelan.pahit.senyuman terukir.kelat

terima kasih wahai sahabat

Jauh di sudut hati.aku benci perkataan kesian itu ditujukan buat aku.aku langsung tak harapkan "kesianan" kau terhadap aku.nasib aku.aku terima.









homecoming



perjalanan balik


lawa bulan malam nih.
mengambang penuh.cantik

saya rindu awak.
saya pandang bulan.
jauh..

saya harap
awak pandang bulan
bila
awak rindu saya



buat 'awak'
yang entah siapa
yang entah dimana


sekian.

Thursday, June 4

Phenomena shit paranoid

badan sudah cukup rehat
namun minda sangat-sangat penat
perlukah???
memikir untuk sesuatu yang tak pasti
menjangka untuk kemungkinan yang nyata
kian diri sibuk ke hilir
melangkah agar terus menjejak kenyataan
sedang berusaha ke hulu
mempersiap segala rapian kemas

namun..

masih berdakap dengan kesangsian
yang meracuni firasat biar sekilas cuma
makin lama makin membunuh
dalam diam tanpa sedar
parasit menjalar.kian kerapuhan

batas sokongan yang di cipta tak cukup kuat
pendiding hanyalah sebesar zarah

mana jiwa kosong
mana hati sepi

sudah tertimbus dengan bayang-bayang sendirikah??


bangunlah..jangan terus bermimpi!!!






p/s: gambar tiada kena mengena dengan entri merepek..
huhu..akibat terlampau banyak makan kerepek..hasil coretan makin merepek.

senyap buat seketika.pulang ke kampung..
atok..nenek..tunggu kepulangan cucu kesayangan mu!

Tuesday, June 2

alah bisa tegar biasa

huh!tajuk..waalaweh!

bila orang asyik tanya soalan yang sama setiap hari pasti akan menimbulkan perasaan yang agak sedikit menjengkelkan serta membeliakkan biji mata yang tak berapa nak bulat tapi agak comel dengan terdiam terpaku.

favourite question.

1- ngah wat pe ?
2- keje kat mana skrunk?
3- nape tade boyfren lagi?


what?where?why?

tolongla...kasihanila aku..
aku da tataw nk jawab pe da.
tak kan nak lari bila orang tanya soklan2 nh kan..
da 3548823549075435616547455 org tnye soklan sme taw
huhu...dalam hati.takde soklan len ke nak tnye..wink!

and my favourite answer

Perhaps..Perhaps..Perhaps!

ahaks!tah pape nye ans..bia la.








♥he is my MY Lullaby♥

p/s: kalau nak tnye sal beliau tapew..seberapa byk sal beliau pown aku leh jawab.
jngan soklan2 di atas..kay!=Þ

Monday, June 1

kontrak transformasi revolusi

bernafas.dan menghirup udara lagi.
oksigen yang berfungsi sebagai pengoksida.

ah..tiub bronkos semakin sempit
sedang memikir tentang LATERAL yang melebihi LOGIK
pertukaran gas yang berlaku di alveolus menyeimbangkan kewarasan
dalam otak yang penuh pemikiran LUHUR dan LAHIR
Cuba mendifinisi hebat dengan mempercayai,mengingati,mempertimbang dan mengimaginasi seperti seorang dewasa.

paranoid merosakkan kesejahteraan laluan pernafasan
hilang deria rasa!lariks kosong.walau peti suara itu banyak igauan amarah muda
Paru-paru yang dibentuk alveolus dan bronkiol mengembang menjadi udara kemurungan.
Tiada perbalahan LOGIK mengikuti pemikiran LAHIR.
spontan tindak tanduk mendengus celaru.
sangat tidak rasional hingga sebu segala anggapan luar yang mahu menganiaya kesejahteraannya.

Pemikiran terganggu.cemas dan ketakutan.
jawapan masih di cari.Diafragma menanti udara segar dari sudut positif untuk membaiki sistem kemasukkan udara keluar.
Mungkin agak keterlaluan menghajati sesuatu hingga kepercayaan dalam diri pudar sedikit demi sedikit.
rehat yang dicampur tolak dengan paksaan carutan angan.Berselisih lagi dengan cemburu.
tak keruan jadinya!!

terbias jauh oleh semangat juang yang tinggi
hilang nya di bawa oleh angin kencang dengki pemusnah senyum!
kejam.tiada belah kasihan.langsung tak bertolak ansur.
teknologi yang meresapi ketelitian minda mengundur ke belakang.
penat berkongsi kesabaran.

segaris luka mengalir darah.
pekat yang membasahi permukaan epidermis.
Korneum yang mengelupas dari lapisan kulit mati.
menjadi parut.membekas dalam.
sakit tak terasa.pedih tak terucap.
Spinosum sudah kebal menahan gesekan dari luar.Sel darah merah dan putih serasi menetang arus.

kiraan yang dihitung berkali-kali bersamaan infiniti angka sebenar.
walau sudah di ramal.menjangka dalam naluri
faktor apakah yang mencemari hati suci ini??






p/s:nevermind me
hak cipta carutan seorang bukan cinderella
tiada kena mengena langsung ok!

Just hold me


Comfortable as I am,
I need your reassurance.Comfortable as you are.You count the days.But if I wanted silence I would whisper.If I wanted loneliness I'd choose to go.If I liked rejection.I'd audition.And if I didn't love you,you would know.And why can't you just hold me??how come it's so hard?Do you like to see me broken?Why do I still care?

You say you see the light now at the end of this narrow hall.I wish it didn't matter.I wish I didn't give you all.Poor little misunderstood baby.No one likes a sad face.But I can't remember life without him.I think I did have good days.I'm sure I did have good days.So why


WHY?

WHY?

WHY?


p/s:credit 2 maria mena
i wish i can 'hold' my sunshine

thank you.

mana kau 😶

bila aku pejam mata aku nampak kau fikiran menerawang tentang masa depan bila aku buka mata aku nampak kau makin menjauh baya...