Tuesday, June 9

Ingin selalu dengan - MU



Allah Maha Besar
Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan selain Allah
Aku bersaksi bahawa Muhammad adalah Pesuruh Allah
Marilah mendirikan solat
Marilah merebut kemenangan
Solat itu lebih baik dari tidur
Allah Maha Besar
Tiada Tuhan selain Allah


jelas kedengaran dalam getar keluhuran hati
berkaca mata mengenang dosa.bagai butiran kecil pasir di jalanan pantai.
rapuhnya iman umpama dahanan layu.nipisnya taqwa umpama kulit bawang.
berjingkit waktu berlari perlahan diri bermuhasabah.
menyucikan diri dalam limpahan kesilapan semalam.masih banyak kekurangan.
terasa kecil diri menadah tangan mohon kekuatan.
Moga setiap dugaan yang datang makin mematangkan diri.
sabar dan terus beristiqomah atas jalan Nya.
pimpin tangan aku yang makin hilang pedoman.
Ingat kan lah apa yang aku lupa yang selalu lalai dengan perintah Mu
jangan kau sisihkan aku tatkala aku dalam awangan lara
sungguh..aku tak berdaya tanpa Rahmat Mu..Ya Tuhan
Hidup mati ku.Ingin selalu dengan - MU




************************************



bisa aku punya senyuman yang dulu
aku kini tersenyum tika mengenang yang dulu



M.U.N.G.K.I.N

Antara kita makin rapat kerana keserasian yang terkebetulan mungkin... Antara kita makin selesa kerana kisah yang dicipta mungkin... ...