Sunday, September 18

Kalendar

bersawang!!!

Gila lama aku tak mencorat-coret atas contengan.Kekangan masa yang betul-betul padat..ops! Kalendar yang kian berubah.

sibuk dengan kerjaya yang berkerja
sibuk dengan penemuan yang terpisah
sibuk dengan pengumpulan yang terbocor
sibuk dengan pertanyaan yang merimaskan.



Kian hari makin sibuk mengukir hari dengan contengan berbentuk hati.
Gelojoh untuk mencari detik 'indah' itu.SUMPAH TERUJA!

seru yang sudah terseru.bayang yang sudah di gilap.

cuma....aku masih buntu.
memikir tentang persiapan yang rapi.untuk aku seorang?
sekadar mengelip mata pada insan buta.
aku diam tanpa pengharapan.

???????????berapa lama???????????????????????
soalan demi soalan buat aku menyeringai basi!
ikutkan hati segera juga ingin terlaksana.
berfikir panjang.jauh hala tuju lagi.
akukah yang kebudakkan lagi.bertindak mengikut emosi.


..........................TAK>>>>>>!!!............................
secara kilas aku impikan satu detik itu beerti untuk selamanya.
kata putus sudah diberi,janji sudah ditabur,restu sudah diberi.

Doa.Doa dan Doa yang tak pernah putus untuk jodoh ini.
Tuhan..kirimkan aku jodoh ini 'lama'.

dan moga tiada perempuan pyscho & lelaki hyper meracau hubungan kami.

InsyaAllah..

Love from Mr Ati & Mrs Khairul.

Wednesday, August 3

Rest with peace

aku yang masih terkesima dengan kehilangan.
pemergian nenda tercinta ke Ramatullah buat selamanya..
Allah lebih sayangkan nenek.

aku yang berteleku menyempurnakan sisa janji
*Warkah buat nenek*

tinggal kenangan untuk di sampaikan ke angin sepi.
telah aku caritkan alamat untuk di kirimkan..dan Tuhan itu Maha adil untuk segalanya..

setem yang di titik-titik laju buat pusaka nenek.Fatihah yang aku layangkan buat nenek.Moga nenek tenang di sana.Rumah baru nenek.



nenek..potrait keluarga ini tak akan lengkap tanpa nenek lagi.

Monday, July 4

the proposal to propose



Oh My Mr My..
did I look so beautiful by write the proposal with wonderful dream.
the dream i dare to propose you in front my father.
21 december 2012.. the day i plan to expose the world agains beyond the words.



i don't know to play guitar. therefore, stop expecting to hear my lovely voice with note of that music.
Just straight to the point without the romantic sound,lets go married!



My Dear..

We dream of simple but EXCLUSIVE ceremony..Just akad nikah and reception with theme of garden.



no need costly by 5 stars or 10 stars hotel. enough just do at home. and you know what's my daddy priority of his the only daughter.



My love

Continuity of our dream..Sweet & Sour Honeymoon
Pulau Perhentian Island



Instead of Bora-Bora Island..(Haha..If God willing for our 2nd honeymoon later)



The day i be parts of you..



The day we will be together forever



and the day **DETIK INDAH*
will create the memory of us..






Once again..Should i do like this to be YOUR CINDERELLA??

Just say..I DO!

Tuesday, June 28

ketentuan-Nya


Untuk hari yang mendatang aku makin menduga waktu
mengungkit bicara untuk menunda pindaan
aku benci pengubahan.aku rimas pengharapan.

Tolonglah..kami hanya mahu berdua.
Jangan sibuk meminda takdir kami.

Pencuri hati

dan ikhlas diri telah menderu laju untuk menyuluh saspek.
gambaran yang nyata tanpa kiasan.

berlagu hari menanti waktu.senyum panjang bila nampak kelibat sang pujaan.

martabat di julang tinggi buat si pencuri hati.
berikrar akan menjaga sepenuh hati walau si pencuri diam membahang.

aku mungkin sendiri.meng'iya'kan kata.kerna si pencuri hati sudah bisu madahnya.
sudah pekak tafsirannya.sudah pudar wangiaannya.

nah...si pencuri hati mewujudkan sengketa baru.hingga pitam dalam lerai-lerai cemburu.berebut dengan kewarasan dan kesetiaan.di balik pembohongan sepi.

Ah..si pencuri hati meninggalkan jejak.setiap inci helaian bukti menjadi tanda.
waima berlari jauh, mampir di tangkap sedu.

****dan mangsa penculikan bermonolog sendiri****




**hi si pencuri hati..senyuman mu buat aku damai dalam perisikan**
**hi si pencuri hati..bisikan mu buat aku lemas dlam kerinduan****
**hi si pencuri hati..nukilan mu buat aku lemah menyepi kaku******
**hi si pencuri hati..menanti mu buat aku gelisah berpanjangan****




wahai pencuri hatiku..aku rela dalam penculikan ini.
yang indah di saksikan semaian kasih.kita punya impian sama.
tak mahu orang ketiga menghancurkan jelajah cinta kita.

28 June 2011..
untuk penggal kedua ikatan yang kita bina,doaku moga terus rasmi menjadi sah tanpa
permusuhan siapa.

genap usia 25 mu..
tak pernah putus ucapan terbaik mengiringi kematanganmu.
kesihatan yang berpanjangan. akhlak yang sentiasa di puji.
sumbangan yang jujur di curah. kesetiaan yang dipegang.
amanah yang di dokong kuat.

hai si pencuri hati..

Terima kasih untuk segalanya..

Aku bahagia di sisimu..Khairul Azwan
bertemu cinta hingga menjadi anugerah.

Saturday, June 25

peluang

pagi yang lewat hingga aku terkorek satu penemuan.
mata laju tercari berita terkini.resah menunggu jari menggodam sunyi.

......R.I.N.D.U.........

dan aku masih sangsi tentang rasa ini.aku mati akal.
mungkinkah ada cebisan dulu.*hati setan memberontak lagi*
merenung langit jauh lama.dan mengukir segaris senyum.
hati sudah ternoktah untuk satu nama.persoalan berjuta terlintas.

..:Mengapa harus di kenang??..:

segaja berbasi kata.gembira dengan peluang yang ada.
wanlau terkadang jahat memikir untuk melawan takdir.
dan seterus bermimpi untuk mengukir hari indah itu.

SUMPAH!!!!!

*peluang* itu wujud walau sekejap.dan untuk sekian kali.^aku bersyukur^ mengenalinya.

kalau aku..melambatkan takdir dulu?
kalau aku..membiarkan takdir dulu?
kalau aku..melepaskan takdir dulu?

dan bermacam kalau,kalau,kalau dan kalau terus merajai hati setan.

Ya ALLLAH...kuatkan pendinding aku.
aku punya naluri yang di awangan lagi.telah kuat tekad hati tak akan berpaling.

tapi sejenak untuk mengimbau.aku masih berteka sinis dan bergetar mata saat terpandang peluang itu.

p/s:buat peluang dulu.Terima kasih untuk penghargaan yang di beri.

Kita dah jauh.xoxo

Wednesday, June 22

..::H.I.L.A.N.G::..

aku hilang untuk meratah kata.dalam ejaan yang agak sumbing untuk di santap.

yang aku hilang saat aku sibuk mengejar masa.andai dapat di putar momen yang aku hilangkan dulu.tepu lidah untuk di ungkap.

aku hilangkan kegigihan aku demi melihat bait lega pada kesayanganku.akibat..aku hilang usaha.malas untuk mengimbau dan malas untuk bertengkar.aku hilang motivasi.

aku hilangkan kegilaan aku untuk meraih luar jangkaan keriangan.aku sendiri menghilangkan diri dalam jarak yang aku ukurkan skala pemisah.

aku dah hilangkan harapan tika aku asyik dilanda kalahan.diputarkan mengalah bukan beerti kalah.aku semak dengan rasa bersalah.diam tanpa banyak kesalan.

aku terus hilangkan jati keayuan untuk keyakinan aku sendiri.justeru aku makin ditindih kenyataan palsu.hilanglah kewarasan aku.makin aku agresif untuk menegakkan kebenaran walau aku hilang kucupan mesra.

aku hilang dalam terang.aku nampak gelap.mana tah hilang cahaya.kabur mengguna kanta mata.dan kanta hati terbuntang mengorek rahsia.

aku cuba untuk mengghilangkan diri.

21/12/2012.

cuma aku harap ada erti untuk sejarah itu.

Sunday, May 29

..::cinta till mati::..

aku yang telah berlari dengan masa
menyembunyi dari angan yang di resah dengan ilham
sampai satu destinasi aku tiba
menyungkap erti derita hati.


==Telah banyak kata yang mendoa.==Telah banyak mata yang memandang.
+++++++doakan yang terbaik untuk kami+++++++
.....................INSYAALLAH.....................................



p/s:bermimpi dalam sedar.menyiapkan diary berbentuk hati.tqvm!

Sunday, May 15

sabar kan separuh daripada iman

kalau tak ada iman memanglah dah lama aku niat dah bunuh diri.
*GILA*-macam orang tak ada pegangan agama.tak ada otak nak berfikir.

semua orang pun tahu penat.robot pun boleh rosak bila langsung tak direhatkan.
inikan pulak manusia.

rasa macam nak maki hamun depan-depan dengan note high pich yang paling tinggi.Boleh!

*kau ingat kau bagus!*

kelip mata dan diam.sabar kan separuh daripada iman.
memang hari ni kau kat atas,esok lusa siapa tahu kan?

dan rasa macam nak gunting lidah kau buat cerca makanan ikan.bila bercakap langsung tak gunakan batas kemanusiaan.langsung tak fikir luar dalam perasaan orang lain.
ingat nak kena jaga hati kau seorang.nak semu orang agungkan kau macam Diva.
pekak kan telinga dan senyum.
sabar kan separuh daripada iman.

semua orang pun tahu marah.tapi rasanya tak perlu nak buat muka paling hebat buat orang takut.~ok..aku tengah marah~
dan jeling sekilas.ada aku kisah!!kau nak campak segala harta benda tanda tak puas hati.nampak sangat kau yang tak matang.konon nak tunjuk engkaulah yang tahu buat semua benda.orang lain buat ada sangat cacat cela.nak bagus...buat semua SENDIRI!
puas hati kan.
hembus nafas perlahan.sabar kan separuh daripada iman.

Sabar.sabar dan sabar.

Tuesday, April 19

aku tak ungkit pun

walhal kau lalu depan aku.mata aku tetap berkelip laju.bukan tertancap liar melirik kamu.
aku tak ungkit pun kalau sebelah mata langsung tak hirau.lagi bukan berkaitan dengan aku.

sedang kau berduyun-duyun mengikat kata sumpah.aku tak ungkit pun bila kau tindas janji kau dulu.kau masih mengungkap macam dulu dan aku setia mendengar tanpa perasaan.

aku tak ungkit pun bila aku berbasi bertanya khabar dalam erti kata bisu perbualan.langsung tak kisah andai tak di indah.bukan di peduli sopan bahasa.dulu pamit tanpa pesan..itu bagus!

sehama kuman sedetik saat sekalipun,sungguh aku tak ungkit andai doa aku termakbul.

K>A>R>M>A

Sunday, April 3

Jangan pernah berubah

Di ikat ketat takut tersimpul di tengah sedang hati sangat berharap menyimpuh rasa mati.

Di jaga rapat gusar di tepis celah-celah penipuan untuk membolos kebebesan yang cemburu bertalu mengiring hari.

Di usap sayu resah bila jarak memisah nan tugasan bertimbun di pundak


.....tiada kata menyimpang.....

andai hati sudah betul terkunci untuk kata pemisah.--->nah! Percaya kamar takdir.

Kekal di situ wahai hati..rapat pada penyataan yang di tayang kenyataan.

Jangan Pernah Berubah.







p/s: kau cute!!!xoxo

Sunday, March 27

fucking' perfect






sayang bersama selamanya.
gila bayang bersama.
bersatu sama bersamanya

atok nak pergi mana..


*gambar tiada kena mengena dengan entri*

subuh yang dingin,mak kejut untuk bangun.
1st time-->hm..
2nd time-->jap
3rd time-->haa?? *nenek sakit dah tu,mak nak balik kg tah sempat tak tengok nenek*

sambil da siap packing barang.bergegas pulang.

nek..along nh..
salam nenek.pilu rasa hati tengok nenek baring sayu.*harap nenek boleh pegang cicit nenek*

atuk duduk atas kerusi pandang nenek.apa atuk rasa.mesti atuk sunyi..^bergenang air mata^


"kau ade ye mimah.mana datang."

"cuti tok"

kehulu ke hilir atuk melilau.tah apa atuk dimaunya.

lepas anak-anak nenek mandikan nenek,nenek nampak segar sikit.

abah dah salam nenek macam salam pagi raya.*takut lepas ni tak dapat salam nenek*
giliran along...pegang tangan nenek.*along ni*

"kau pun nak minta maaf gak"

SENTAP!!

macam banyak je dosa along kat nenek..time tu nak nangis..*tahan..tahan..*

"ha'ah nek"..nak balik pahang balik.

tah ye tah tidak
tah di jangka tah disangkakan.

andai panjang umur nenek..doakan moga nenek terus tabah.
andai Tuhan sayangkan nenek..doakan moga nenek dapat pergi tenang.

Saturday, March 26

joy & Happiness







p/s:ilham hilang.tiada madah mengiring santapan.kaku mengukir ayat.
layan~~

Friday, March 25

20 march 2011








yeah..ít's a day..my dear friend a.k.a angah has been booking by someone!
Great of colourfull and happening. Gosh..You look beautiful dear..>>i heart u!

kenduri-kendara
















uncle big day with his loving wife.

G.D.O *E.P#3#

Hello Perhentian