Thursday, August 31

31 Aug 2017



Happy 60th independence day, Malaysia! 🇲🇾


dan..hati aku masih dijajah 😖

Monday, August 28

Normal is Boring

"Being different isn't a bad thing. It means you're brave enough to be yourself"


Yes, i'm crazy

Normal is boring for me 😉





Friday, August 25

Melankolik


hidup terlalu singkat untuk menunggu

lantas

aku teruskan jalan untuk ke depan
aku cantaskan rasa berdendam
aku pincangkan rasa rindu yang tak berbalas
aku pendamkan sedih untuk orang yang membenci
aku buangkan ego untuk bermegah
aku sembunyikan sakit untuk keceriaan
aku hilangkan amarah berbalah
aku layarkan senyuman walau perit

entah esok entah lusa
Tuhan memanggil ku pulang

walau nada kehidupan itu melankolik

sabarlah duhai hati

kerana

aku hidup..


tak hidup dek puji, tak mati dek keji

Thursday, August 24

J.O.U.R.N.E.Y

. “[Motherhood is] the biggest gamble in the world. It is the glorious life force. It’s huge and scary—it’s an act of infinite optimism.” – Gilda Radner




Rise & Shine together 💁🏻💃👩‍👧

Wednesday, August 16

mana kau 😶

bila aku pejam mata
aku nampak kau
fikiran menerawang tentang masa depan

bila aku buka mata
aku nampak kau makin menjauh

bayangan tentang kau hilang

Tuesday, August 15

Shine on weekend











Al-kisah family day paling sendu pernah aku pergi 😢

#coreopsfamilyday2017
#tapiokladarixda
#transactionservmlysia
#familydaybutonlytwoofussurviveeachother

@bangi wonderland















Sepetang menghabiskan masa di @i-City S.alam

😍

Monday, August 14

Promise me no promises

i just hate you
cos you keep haunting my mind!

Damn..i missed you even know i supposed not to do so

what you have done to me

:'(

Friday, August 11

G.D.O *E.P#2*
















#pertemuanyangtakdisangka
#dahberjodohjumpala
#suratanataukebetulan
#simbang&lipak




Wednesday, August 9

H.A.R.A.P

pedihnya bila berharap untuk satu pengharapan
yang langsung tak pasti
lagi berharap pada orang yang enteng memberi harapan

aku berharap
sikit pun aku tak bagi harapan pada kau

bila kau sedang berharap pada aku

aku harap
aku sudah pergi jauh dari kau


aku tak berharap untuk bersama
aku harap kau bahagia

itu jalan untuk kita

sumpah.

aku dah redha

Tuesday, August 8

Chu chu 🚝

Since MRT siap ni kemain mommy bawak Khalisa melepak

#nomannocry
#girlpower
















Monday, August 7

👁

Kerana Kau tiada
Kau Sangka ku rapuh
Kerana Ku terluka
Kau Sangka ku jatuh
Kerana Kau menghina
Kau Sangka ku marah
Kau Sangka ku pasrah
Tak Terdaya tanpa kamu
Aku Bukan seperti kau sangka
Aku Tabah tanpa resah
Ku Laku apa yang ku mahu
Hanya Kau mampu mengarah aku
Jangan Kau pertikaikannya
Jangan Kau tertanya tanya
Aku Tak perlu dirimu
Aku Hidup hanya untuk-nya


Mata Jangan jangan sangka aku lemah
Mata Cangkuk kiri kanan bibir berdarah
Mata Lihat lihat siapa yang dah rebah
Mata Angkat tangan mundur baik kau menyerah
Walaupun Ku menghilang
Bukannya Ku retak
Walaupun Ku kecundang
Malam Tak gelita

Walaupun Ku berdiam
Masih Ku berapi
Kau Tak kenali
Siapa Aku sebenarnya
Aku Hanya menunggu saatku
Takkan Ku terburu buru
Ku Tahu kekuatan diriku
Tiada Siapa yang kan menumpasku

Guruh
Guruh Mengiringi
Tegakku Berdiri
Menanti Pagi
Kamu
Kamukan Tahu
Siapaku Siapaku
Tanpa Kamu

Jangan Jangan sangka aku lemah
Cangkuk Kiri kanan bibir berdarah
Lihat Lihat siapa yang dah rebah
Angkat Tangan mundur baik kau menyerah


#credit:mata by ayda jebat

Friday, August 4

you go girl 🙃

rasa itu telah pergi
dalam diam diam aku menghayati
jujurnya seakan ingin mengalirkan air mata

ah..dunia terlalu singkat untuk bersedih

aku toleh ke kanan
berpura untuk sayang lagi

senyum selagi boleh

aku masih mampu berdiri..berlari


🙃👌🏻✌🏻


kekuatan 😍

Thursday, August 3

Tak dapat nak dapat

Kadang-kadang tu teringin
tak salah kan berharap
tapi bukan berhajat meminta
dapat yang ikhlas tapi sederhana pun cukup berbaloi 😜😍😎

tak dapat yang mengajar membimbing dapat yang saling mengingati pun cukup
tak dapat yang romantis dapat yang menghargai pun indah
tak dapat yang kukuh kerjaya dapat yang rajin berusaha pun bagus
tak dapat yang menyayangi betul-betul dapat yang bertolerasi pun xpe
tak dapat nak bermanja dapat yang memahami pun syukur
tak dapat yang mesra bahasa dapat yang jujur bicara pun suka

tahu tak akan dapat

buang jauh-jauh rasa terlalu menginginkan 
sebab sakitnya bila senyum 
berderau rasa kecewa ini


i'm just fine ✌🏻👌🏻👍🏻

Wednesday, August 2

:(

Kalau dah sayang
buat apa pun terbayang

kalau dah bukan
usaha macam mana pun tetap menafikan

:(

Statik

Tadi aku potong daging untuk masak merah Terlari fokus aku terbilah jari kiri sedikit Darah mengalir pekat Laju dan aku terpampan ...